En liten självbiografi

Tja!

Eftersom jag inte har något bättre för mig så tänkte jag skriva lite mer ingående om mig själv än vad jag gjort i min presentation här till vänster.
En grundpelare i mitt liv är friidrotten som är det absolut bästa jag vet. Jag började att träna friidrott år 2002, ca två månader före jag fyllde 11 år. Anledningen till att jag började var att mamma kände en utav tränarna och han tyckte jag skulle börja. Jag sa att jag skulle fundera på saken och började spela innebandy istället. Min syster började dock direkt och här kommer vi till något jag idag inte kan förstå att jag ens uttalat - jag tyckte och sa att friidrott var världens töntigaste sport och jag kunde helt enkelt inte första vad det var för tjusning med att springa och hoppa i en sandlåda. Fotboll och innebandy däremot tyckte jag var oerhört kul. Hur som helst så gick jag slutligen på en träning efter ett halvår - och jag tyckte det var det roligaste jag gjort i hela mitt liv! Sedan dess har det mesta i mitt liv krestat runt friidrotten och jag angagerar mig så mycket som möjligt i idrotten. Hur som helst,  idag tränar jag fem gånger i veckan (varav en dag = gym). Jag kan inte direkt säga att jag är "framgångsrik", men min hittills största merit var i sommras då jag kom 3:a på JSM i Norrtälje i tresteg i P17. I vinter har jag tränat på bättre än någonsin och ser fram emot säsongspremiären 5-6 januari i Höghammarhallen, Bollnäs då jag kommer hopap tresteg och springa 60 m. Nytt för vintern är att i och med mina framgångar i sommras har jag blivit uttagen till en uppföljningsgrupp som har träningsträffar mm tillsammans. Mycket roligt!

För att slita mig från friidrotten i mitt skrivande ett tag kan jag nämna lite om min stora hobby: fotografering. Jag började lite smått med fotografering vintern 2004 och idag är jag inne på min 3:e kamera: Nikon D40x. Jag älskar att fotografera, speciellt naturbilder. Att få credit för sina bilder i form av positiva kommentarer gör verkligen att man vill forsätta utvecka sitt fotograferande. Jag kan inte säga att jag är särskilt konstnärlig av mig (haha), men fotografering är en utav de få konst-stycken jag behärskan något så när. Här på bloggen har jag tänkt mig att lägga ut bilder lite då och då allt eftersom jag får lyckade exponeringar. Samtidigt kommer jag troligtvis skriva mycket om mitt friidrottande och annat (förhoppningsvis) intressant  som händer i mitt liv.

För att sammanfatta resten av mig själv lite snabbt så kan nämnas att jag är en 17-årig singel från Bollnäs som går det naturvetenskapliga programmet på Torsbergsgymnasiet, Bollnäs. Jag gillar inte direkt skolan, men måste säga att den senaste tiden flutit på rätt okej, trots min rätt värdelösa klass. Det är iaf en klass med kontraster och jag tvivlar inte en sekund på att jag kommer nämna den och vad som händer i skolan lite då och då här i min blogg.

Jadu, vad finns det mer att säga? Jag kommer inte på något för tillfället, så är det något kan ni kontakata mig via msn på adressen: [email protected] eller på Bilddagboken där jag är aktiv som FriidrottFTW (som jag nämnde i mitt senaste inlägg). (Är även inaktiv på Lunar som Becke_91, haha)



När jag ändå håller på att skriva en massa kan jag nämna lite kort om min dag:
Dagen började med att jag vann med 0-1 borta i min och polarna i klassens Xperteleven-liga som de övertalat mig att gå med i. Fett skön vinst idag då jag spöade en erfaren manager.

Efter det började jag med årets julstädning. Helt sjukt vad stökigt och dammigt mitt rum var, haha! Jag fick avbryta städningen klockan tre för att åka på träning och träna 1.5 h, förövrigt första häckpasset sedan augusti och första gången jag provade på metershäckarna. Jag fixade det hyfsat med fullt avstånd på första försöket så det ska nog lösa sig till innesäsongens tävlingsstart.

Kom hem och städade klart, slog in de sista julklapparna, så nu väntar jag bara på julafton! Ska bli mycket roligt :)

Hoppas jag inte tråkade ut er allt för mycket nu, lär inte bli så här långa inlägg nå mer, men nu vet ni förhoppningsvis iaf lite mer om mig.

// Bäcke





Geting på blomma,

© Bäcke


Kommentarer
Postat av: Sandsjoe

nice blogg måste jag börja med att säga, gillar sättet du skriver på :) GOOD LUCK !

snart får du börja battla blondinbellla (;



hahah "och sa att friidrott var världens töntigaste sport"

ibland ändrar man sig lite jaoo (;



Hugs!

2008-12-25 @ 17:49:04
Postat av: Bäcke

Först måste jag börja med att säga TACK! :D

Haha, Blodie got no chanse ;)

Friidrott FTW! xP

2008-12-25 @ 17:58:22
URL: http://baecke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0