Hemma!

Det stämmer - jag är slutligen hemma i kära lilla Bollnäs igen!
Jag måste säga att det var riktigt underbart att kliva av tåget och mötas av 15-minusgradig kyla, istället för plus två grader som det varit nere på Västkusten. Inget illa om Halmstad dock, jag kanske har låtit lite negativ, men jag älskar att spendera tid hos mormor och morfar i Halmstad, men det stämmer som man brukar säga - Borta Bra, Men Hemma Bäst!

Hmm, jag tog upp det mesta inför den snara framtiden i mitt förra inlägg, så nu har jag lite idétorka.
Hm, jo, förresten, jag har fått en del förfrågningar angående om jag har några nyårslöften eller något liknande - det har jag inte. Har aldrig haft och kommer troligtvis aldrig att ha - inga jag kommer kunna hålla i alla fall. Samtidigt säger ju det här inte att jag inte har några mål med det kommande året. Min målsättning är alltid den samma: Utvecklas så mycket som möjligt inom friidrotten, få så bra betyg i skolan som möjligt, leva livet. På sätt och vis kan man väl säga att jag oftast lyckas med alla tre målsättningrna, men den sista delen består i princip till största delen ev de två första delarna. Nu sitter jag inte och säger att jag är en plugghäst, för det är jag verkligen inte. Utan jag menar att eftersom jag går natur och samtidigt tränar friidrott 5 ggr/veckan så blir det automatiskt de största beståndsdelarna av mitt liv. Ibland brukar jag sitta å tänka på vilket världeöst tråkigt liv jag har. Allt inrutat. Allt enligt ett schema. Jag tycker ändå att jag de senaste månaderna lyckats bryta mig ut tristessen lite iaf, dock möjligtvis med bieffekter på skolan. Friidrotten påverkas aldrig, friidrott är det roligaste jag vet och så kommer det för bli. Punkt slut.
Oj, nu sitter jag och svammlar mig bort i från ämnet, jag har en viss tendens att göra det då det handlar om friidrott. Det jag försöker säga är iaf att jag inte kommer ha några löften som jag ska försöka hålla, utan jag ska försöka få ut så mycket som möjligt av det kommande året...och år 2009 är ju trots allt samma år som jag fyller 18 och blir myndig! Spännande.

En sak till bara: Jag kom precis nu på att jag inte gjort statistiken för inomhussäsongen -08/09 som jag håller i för min klubb Bollnäs FIK. Så nu måste jag ta å slänga i hop den och fixa så den blir publicerad på hemsidan!

Cya,
// Bäcke


Okrusat ligger det blå vattnet,

© Bäcke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0