På tåget

Hej på er!

Nu sitter jag på tåget. Det ska bli fett skönt att komma hem till min säng, min stationära dator med 8 Mbit/s bredband och Bollnäs underbara, friska dricksvatten. Speciellt sängen och vattnet är det jag ser fram emot mest jämt när jag varit söderut. Anledningen är att jag sover överlägset bäst i min (något obekväma egentligen) säng och att vattnet söderut luktar ruttet ägg och smakar därefter. Just i Halmstad är det inte så farligt, men ändå mycket sämre än hemma.
Aja, jag ska inte sitta och älta över något jag inte kan påverka...

Annars finns det inte mycket mer att förtälja. Tågresan har väl sett ut som den jämt gjort förr och kommer förhoppningsvis göra det försättningsvis också.

I stället har jag tänkt mig att blicka lite framåt.
I morgon är det som bekant Nyårsafton. Jag kan helt enkelt inte förstå att år 2008 redan är slut! Och att vi redan om några timmar entrar det sista året i det första decenniet på 2000-talet är för mig oförståeligt. Var det verkligen 9 år sedan alla var så oroliga inför "Y2K" och trodde att all elektronik skulle krascha? Haha, jag kan inte förstå att folk verkligen trodde på skiten.
Hur som helt ser jag självklart fram emot "Y2K9" ( ;D ). Förhoppningen är att det ska bli mitt hittills bästa år hittills. Dels friidrottsligt, och dels allt annat som händer. Speciellt friidrotten har jag höga förväntningar på inför vintern. Som jag nämnt i tidigare inlägg har jag alltså säsongsdebut 5-6 jan -09. På måndagen hoppar jag "rätt in i elden" genom att jag har tresteg - som är min huvudgren - den dagen. Vet inte vilken tid jag kommer hoppa än, men hoppas på att det är runt kl 13-14 så att jag hinner sova lite innan iaf. På tisdagen är det 60 m för min del. Har höga förväntningar på mig själv och hoppas kunna kapa runt 2/10 på mitt pers.
Träningen har över lag flutit på bättre än någonsin i vinter. Tyvärr har jag inte tränat på en vecka nu och för någon vecka sedan var jag borta en dryg vecka från träning p.g.a sjukdom. Det var mycket beklagligt då jag hamnade lite ur rytm med träningen. Annars har allt fungerat prima. Det jag är lite orolig för inför debuten är att jag har tränat 0 teknik i tresteg i princip. Vi får se hur det går, förra året hoppade jag över 13 m för första gången i mitt liv på IDM, och nu hägrar 14 m, vill inte ha för höga förhoppningar på mig själv...men är extremt sugen på att hoppa iaf!...Dock könns det som att debuten närmat sig alldeles för fort...

BTW! Ska reklama en utav mina bästa vänner: HemligFFS @ Bilddagboken! Helt klart värt att checka in! http://hemligffs.bilddagboken.se


Chilla lugnt,
// Bäcke

Kommentarer
Postat av: Andreas

Tack för reklameringen ^^

2008-12-30 @ 13:41:07
Postat av: Bäcke

No problem :), reklamar på bdb sen också (Y)

2008-12-30 @ 18:36:21
URL: http://baecke.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv: jahaaa, HOPPAS det är så nu med, men tyvärr tror jag dom HELT tar bort rix här uppifrån.. :/

2008-12-30 @ 19:39:54
URL: http://www.haniepanie.blogg
Postat av: Liene

sv: men om jag ska reklamera din blogg bara så där måste jag läsa den mer först:)

2008-12-30 @ 21:11:03
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0