...

Förlåt, men jag kan inte släppa det. Jag känner mig instängd. Jag har tappat förtroendet för både regeringen och mediabranchen. Jag kan bara inte förstå deras tankegång då de gör dessa prioriteringar. Maktlöshet är den överhängande kännslan - att bo i ett utav världens bästa länder, ha möjligheten att få allt, men i stället går regeringen bakom allmänhetens rygg och sviker dem, STRAFFAR DEM.
Det här blir (jag ska verkligen anstränga mig) mitt sista inlägg angående IPRED, förutsatt att inget oväntat händer.
Först måste jag bara nämna att jag hört det ryktas om att regeringen tänker ta ytterligare ett steg mot diktatur genom att genomföra IPRED 2. Jag är inte helt beläst inom det här, men vad jag har förstått så ger det domstolen rätten att döma personen (fildelaren/nedladdaren) i fråga ett straff, alltså inte bara stämma nedladdaren, utan också straffa denne genom t.ex fängelse/samhällstjänst mm. Som sagt vet jag inte riktigt vad IPRED 2 innebär, men av det jag hört är det ännu sjukare än vanliga IPRED. Än en gång måste jag komma in på åsikten: GÖR RÄTT PRIORITERINGAR! Snälla! Hur man man prioritera fildelare före våldtäktsmän och mördare? Jag blir rädd, jag skämtar inte.

Nej, nu orkar jag inte älta det här nå mer, jag kommer stanna kvar i besvikelsen och misstron till regeringen och känslan av att vara maktlös då de gör vad de vill. Jag skulle vilja skriva en krönika, som når ut till alla, men eftersom jag inte skriver för t.ex Aftonbladet blir nog det här lite svårt. Någon får troligtvis leka martyr innan någon reagerar.
Nu blir det intressant med den första rättegången iaf, de giriga bolagen har redan åtalat några personer. Girighet är receptet till demokratins undergång.

Nu tackar jag för mig, mina åsikter är sagda, hoppas ni håller med.
Lutar bra mycket åt PiratPartiet i valet 2010 nu (tyvärr hinner jag ju ej fylla 18 före EU-valet i juni), skulle vara bra om de fick några mandat iaf. Jag menar, lyckas Sverige Demokraterna med att få ett mandat så MÅSTE ju också PiratPartiet lyckas. Spec. då de tydligen är Sveriges näst största ungdomsparti.

// Bäcke


Heil The Pirate Bay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0