IPRED

IPRED är över oss. Politikerna vann till slut, men det kommer väl nya sätt. Jag känner att jag rent av kokar av ilska när jag läser på svt.se att flera bolag redan varit i rätten för att kräva ut lösensummor - ÄCKLIGA, GIRIGA IDIOTER! Tydligen har de också i flera år samlat information i hemlighet - lite konstigt att de får bryta mot lagen (integriteslagen mm) innan det var lagligt, då vanligt, hederligt folk inte får bryta mot upphovsrättslagen, vilken "tillhör" redan äckligt rika bolag.

Men grattis film- och musikbranchen! Nu blir ni ännu rikare och mäktigare, hoppas ni märker av summan i era plånbäcker i alla fall, och hoppas också att ni njuter av att åsamka allmänheten lidande.
Förhoppnignsvis har många tappat förtroende för den här branschen - jag vet att jag har det i alla fall...

// Bäcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0