GHWT!

Från klockan 13.30 till klockan 01.00 var jag hemma hos Emil och spelade Guitar Hero World Tour igår! :D
Så sjukt kul det var! Deltagarna var jag, Joel, Pekke, Andreas, Emil, Björn, Johan, och Ekan kom en stund på slutet.
Det var första gången jag spelade GHWT och jag hade enormt roligt. Nu spelade vi visserligen inte hela tiden utan gjorde två avbrott. Första avbrottet var när vi skulle hämta Johan på stationen i Bollnäs. Ingen förstod varför vi skulle hämta honom där eftersom han bor i Bollnäs och ringde mig från sin hemtelefon och bad att få bli hämtad. Hur som helst tog jag, Emil och Andreas bilen dit för att hämta honom. När vi kom dit kom tåget precis in till stationen. Vi satt och väntade och väntade, sedan slog det mig plötsligt..."HAHAHA, Johan tror att du fortfarande bor i Arbrå så han har tagit tåget dit!", sa jag till Emil. Efter att vi garvat ett tag så ringde jag honom och självklart var han påväg till Arbrå. Så vi fick helt enkelt åka dit och hämta honom. Det som verkligen gjorde Johan till åtlöje h'r var det faktum att han hämtat Emil i hans lägenhet (som han bott i i något år) senast i söndags då de skulle till Västerås. Haha, vi fick oss ett gott skratt iaf.
När vi kom tillbaka hade alla kommit så vi spelade och spelade. Jag ägnade mig mest åt micken och trummorna. Jag är fruktansvärt dålig på att korrdinera fingerrörelser mm, men, men. Det var dessutom sjukt svårt att hålla ut tonerna i vissa låtar så min hals var bokstavligen helt förstörd efter bara någon timme. Vid 8 gick vi till HG för att käka pizza. Jag beställde in deras underbara Kyckling-Curry-pizza, men kände tyvärr knappt smaken eftersom jag ätit så mycket godis, hehe.
Vi spelade sedan ytterligare någon timme, men hann tyvärr inte helt varva "karriär" på spelet innan Joels buss kom och alla drog hem.
Efter det återstod bara min cykeltur hem som var fruktansvärt jobbig då det låg över en decimeter nysnö på alla gator så cykeln bara slirade hit och dit och fastnade i drivorna.
En sinnessjukt rolig dag/kväll var det iaf och jag gör gärna om det fler gånger inom en snar framtid!

Förövrigt är Team Hanna och Bollnäs i Final i Körslaget! Rösta, rösta, rösta på Team Hanna nästa lördag i finalen!

Nu ska jag göra lite matte inför i morgondagen,
// Bäcke


Joel och Johan in action,
© Bäcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0