Hej igen!

Hejhej!

Får väl börja med att ursäkta mig för att jag inte skrivit i bloggen på två dagar. Jag har haft fullt upp och helt enkelt inte hunnit.

Jag skrev nyss lite kort om tävlingen i Västerås i min träningsdagbok på Friidrottsforum, så i stället för att skriva en ny recension kopierar jag in min text här:

"Först 60 m, missnöjd, tiden blev 7.65, men det kändes som om jag hade mycket mer att ge, vet inte riktigt varför jag inte fick ut det. Bra start och allting...

Sedan tresteg, jag kände att jag var tvungen att prova hoppa trots fotproblemen för att se om det var en engångsföretéelse eller inte. Det blev ett positivt gensvar angående fötterna. De besvärade mig i princip ingeting. Tyvärr funkade inte tekniken denna dag något vidare. Jag får helt enkelt träna på mer. Resultatet blev 13.08, över skamgränsen 13 meter iaf. Jag ser ändå positivt på det hela. Anledningen att resultaten inte infann sig beror troligtvis på att jag var fullt koncentrerad på fötterna. Jag är inte orolig inför den fortsatta säsongen, jag har på känn att resultaten kommer komma efter hand. Nästa trestegstävling blir Raka Spåret i Sätra den 8 februari (nästa tävling Bollnässpelen 31 jan i Höghammarhallen, Bollnäs). Då vill jag gärna göra en riktigt bra tävling då jag dels möter mycket kvalificerat motstånd i form av de bästa i min ålderklass och många bra seniorer också, dels så kommer trestegs-GUA vara på plats för att filma...så man vill ju inte skämma ut sig ;)"

Är ni intresserade och vill läsa min träningsdagbok så kan ni göra det här på länken:
http://www.friidrottsforum.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=76&start=300
(Länkar till den sista sidan där de senaste inläggen ligger)


Ett litet förtydligande är att "GUA" står för Grenutvecklingsansvarig, och det är 3 stycken på Svenska Friidrottsförbundet som jobbar som det. Jag tvivlar på att ni känner till 2 av dem, men den 3:e bör några av er i alla fall känna till: Yannick Tregaro; tränare för Christian Olsson, Emma Green och för Kajsa Bergqvist på slutet av hennes aktiva karriär.

Som jag nämnde i den sista meningen så vill jag verkligen inte "skämma ut mig nu". Det är nästan så man är lite nervös inför vad som komma skall. Dels för att jag vill hoppa bra i motståndet och dels för att jag verkligen vill förtjäna min plats i Svenska Friidrottsförbundets Landslagsuppföljning. Ytterligare en sak som är av största vikt är att jag verkligen behöver självförtroendet i tresteg nu. Hoppar jag riktigt bra på Raka Spåret i Sätra, Stockholm så hoppar jag Senior-ISM här i Bollnäs. Gör jag det inte lägger jag all vikt vid att satsa mot IJSM i Göteborg en vecka senare.
Så nästa trestegstävling infaller om 3 veckor, sedan är det antingen 3 veckor till nästa, eller 4, beroende på om jag väljer att hoppa i Bollnäs eller inte.



Annars har det inte hänt mycket sedan jag skrev sist. Jag längtar som en galning till att ta körkort nu när de flesta av mina kompisar i klassen fyller 18 år (själv fyller jag 28:e aug). Jag fick iaf leka lite med ISM-bilden som vi åkte ner med till Västerås, när vi kom tbx till mabi-parkeringen igen - fint tryck var det i den! (; 

Förresten, jag spelade oavgjort mot Jerker borta idag på Xperteleven, så nu ligger jag 2:a i serien, 3 poäng upp till 1:a-platsen, 1 poäng ner till 3:e. Nästa match möter jag Hazze, det blir tufft!

// Bäcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0