IDM

Tävlat idag då. Var endast med på 60 m och det gick faktiskt rätt bra. Förra året sprang jag 60 m 5 ggr, resultaten blev då typ: 7.81, 7.79, 7.77, 7.77, 7.76 - alltså störande jämn nivå. Idag lossnade det dock lite. I försöken persade jag med 16 hundradelar på 7.60. Jag fick rätt hyfsad start, så det var lite ovanligt. I finalen var tyvärr starten som vanligt - värdelös. Jag spang på 7.66, men den tiden får jag nog vara rätt nöjd med ändå. Lite segt att ej gå under 7.60 (som jag satsade på), men jag får väl ta å vara nöjd ändå, I guess.
Tyvärr var det en sak som oroade mig lite idag...jag hade faktiskt rätt ont i höger baklår och befarade faktiskt att jag skulle dra baksidan. Det är nog den vanligaste friidrottsskadan, och skulle jag drabbas av den så är inomhussäsongen körd iaf. Jag strechade så gott jag kunde utan att det gick över, hoppas det inte känns i morgon då jag ska hoppa tresteg! Jag har varit lite otaggad inför tresteget, men nu spritter det i benen av förväntan! Jag kan inte sitta still, haha. Det brukar vara ett gott omen, så vi får hoppas på det bästa :)

Chilla lugnt,
// Bäcke

Kommentarer
Postat av: goran

Grattis till ditt nya pp, och lycka till imorgon.

2009-01-05 @ 18:45:44
URL: http://www.goranwinblad.wordpress.com
Postat av: Bäcke

Tack :)

2009-01-05 @ 20:09:14
URL: http://baecke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0