Kemiprov och jobbansökan

Först vill jag bara rekommendera en film: The Day The Earth Stood Still [1951]. Alltså inte den nya verisionen från 2008 (har visserligen inte tankat och sett den än) utan orginalverisionen från 1951! En svartvit, lugn film som verkligen har sin egen charm! Man kan inte annat än skratta - eller snarare skaka lite lätt på huvudet och le - när man ser de fruktansvärt fula och icke verklighetstrogna specialeffekterna. Trots bristen på verklighetsanknytning och snygga effekter är filmen ändå grymt skön. Jag kan inte påstå att det händer särskilt mycket, men språket och synen på världen och allt annat har verkligen en speciell charm! Så är ni sugna på lite nostalgi utöver det vanliga kan jag inte göra annat än att rekommendera aXXo's torrent "The Day The Earth Stood Still [1951]".



Idag har jag haft kemiprov, jag vet faktiskt inte hur det gick. Jag har pluggat lite smått varje kväll ett tag nu, då det här var mitt sista prov Kemi A och jag verkligen ville prestera. Sen i går när jag skulle göra min sista kraftanstängning i Kemi A så hade jag glömt väskan med böckerna i bilen, vilken min mor hade på styrelsemöte. Så då blev det att se film (se ovan) istället, hehe.
Provet bestod dels av 9 stycken A-D frågor som faktiskt var riktigt svåra, hoppas bara att jag lottat in något rätt, dels av 6 räkneuppgifter om molvolym mm. På fråga 12 fick jag panik då jag helt plötsligt glömde bort hur man räknade med mol mm, så jag gjorde flera olika uträkningar och kryssade lite hit och dit över olika uträkningar, så det blev väldigt kladdigt.
Hoppas verkligen på ett bra betyg iaf, vill inte att hon ska sänka mig från MVG till VG (låg på MVG i Kemi A inför provet).


Igår på tränignen började vi prata sommajobb. Jag har aldrig sommarjobbat förrut, men inser att jag är tvungen i år. Hur som helst så kom jag på att Hansa, min tränare, nämnt något om att hans "underanställda chef" på gymmet brukar ha platser lediga. Så jag frågade honom om nummret igår och idag ringde jag dit. Jag var den första ansökande för i år så hon sa att jag skulle skicka ett mail till henne. Jag gjorde det och fick till svar att hon skulle spara det tills det att de skulle planera sommaren. Så det ser onekligen bra ut på jobbfronten. Hansa, som är fritidschef i Bollnäs kommun, sa att han trodde han satt minimilönen till 90 kr/timmen, så det blir i så fall vad jag kommer tjäna!

Nu ska jag ta och läsa igenom fysiken (som jag inte gjort en ända gång hittills) eftersom vi har fysikprov i morgon på el-lära. Även det det sista provet i kursen. Nästa vecka börjar Fysik B...hoppas på MVG på det här provet nu, då tror jag det kan finnas chans att få det i slutbetyg, då jag låg på "minst VG" innan.

// Bäcke


Nintendoeyes, oredigerad.

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Oh my.. :O Hahaha, mitt sommarjobb ger mig en otroligt hör lön på 35kr/h :) Eller, det kanske har höjts till i år till 40.. Haha! Övertiden ger dock typ 100kr/h, så får jobba många helger :)

2009-01-22 @ 22:44:50
URL: http://lancey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0