Sista dagen på jullovet

Jaha, så är det som rubriken antyder - sista dagen på jullovet. Det känns riktigt tungt, spec. att man mister friheten att lägga sig när man vill och gå upp när man vill, det är inte kul att ha regelbundna tider!
Appropå det så fick jag damp i morse. Jag gick och la mig kl 04.00 i natt och tänkte att jag verkligen skulle sova ut sista morgonen på lovet, när jag sovit i ca 2.5 h, då klockan var 06.45 är det någon som ringer på hustelefonen! Vem gör det liksom? Jag släpade mig upp till köket eftersom alla andra telefoner var urdragna, tyvärr hade vi glömt kökstelefonen som ligegr längs från mitt rum, men när jag kom fram hade det slutat ringa. Jag skakade seriöst av ilska när jag skulle lägga mig igen eftersom den sista ljuva jullovsmorgonen var förstörd. Det tog ca 1 h för mig att somna om, jag vaknade sedan vid halv 12.
Hur som helst fick jag reda på sedan att det var morsans kompis som ringt...men vem ringer till någon kl 06.45? Ofta jag skulle ringa till någons hem kl 03.00 bara för att jag är uppe då? Man kan väl inte förvänta sig att alla är vakna kl kvart i sju på morgonen på ett lov?
Aja, man får väl ta det som det kommer. I morgon får jag förhoppningsvis reda på mitt Mattte C-betyg som jag gjorde ett extraprov på innan jul för att få MVG i, jag hoppas verkligen jag lyckades!
I morgon går jag bara 09.00 - 12.00, så det är rätt chill (brukar egentligen gå 08.00 - 11.05 men, men...)

Nej, nu ska jag ta och avnjuta den sista fria tiden på 6 veckor med att se en film.
Ha det bra där ute och plugga lugnt haha ;)

// Bäcke

Kommentarer
Postat av: goran

Njut! Njut av den sista tiden :). Är själv tyvärr redan tillbaka i skolan :(

2009-01-07 @ 22:20:25
URL: http://www.goranwinblad.wordpress.com
Postat av: Bäcke

tungt :/

2009-01-08 @ 13:28:47
URL: http://baecke.blogg.se/
Postat av: F E B B

ja men det är ju asbra ;P

2009-01-08 @ 14:39:31
URL: http://febb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0