Tävling i morgon

I morgon klockan 06.45 bär det av till Västerås för att tävla i Inlagda Gurkspelen. Först har jag 60 m kl 11.45, därefter blir det allt eller inget på tresteget klockan 14.00. Som jag skrivit i bloggen förr så har jag problem med fötterna, kan jag inte hoppa i morgon vet jag inte riktigt vad jag tar mig till, isf är det nog ingen idé med resten av innesäsongen, men det kommer gå bra - det SKA gå bra! Motståndet kan man inte klaga på, det är jag och 3 till från min landslagsuppföljningsgrupp. Sedan är det Emil från klubben och några till. Dessutom är jag (och en till) yngst. Jag är -91:a, de flesta i morgon är typ -87 - -89 eller något sådant.
Det är inte utan att man är lite nervös, eller snarare orolig, inför morgondagen. Det får bära eller brista i tresteget, hoppas verkligen på att det blir det första alternativet. Känner jag inte smärta vet jag att det kommer bli långt, väldigt långt. Ytterligare något jag är lite orolig för är det psykiska. När jag springer mot plankan förutsätter jag att jag kommer få känna smärta i hoppet, vilket medför att tekniken failar o.s.v. Så i morgon gäller det verkligen att tänka positivt. Trots att det här egentligen bara är en tävling i mängden och inte speciellt viktig så känner jag ändå att det här är "nykeln" till den fortsatta säsongen. Så i morgon ska det hoppas bra!

Idag gick jag som sagt i skolan. Grymt trött från gårdagen, men det var ändå rätt okej, vi pratade och chillade i princip bara. Och måndagen är ju fri, så det var lätt värt det.

Nu ska jag packa klart inför morgondagen, sedan ska jag slappna av (och ev. somna? - sjukt trött) med en film. Ska försöka se när Bollnäs sjunger i körslaget också - rösta på Team Hanna!

// Bäcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0