Träning och önskedrömmar

Tjao.

Idag tränade jag igen, helt underbart måste jag säga. Körde 3*3*60 m + 100 mage och 50 rygg. Jag önskar verkligen att jag kunde träna på heltid, kunna skita i skolan och allt annat och bara ägna sig åt det jag brinner för. Angående drömmar kommer vi in på rubriken. Önskedrömmar. Jag frågar mig ofta om man verkligen mår bra av att drömma? Folk säger ju att man ska kunna drömma och ha mål i livet. Självklart ska man ha mål i livet - vad annars ska man leva för? Men det där med önskedrömmar anser jag bara sänker ens själförtroende och självkänsla. Anledningen till att jag kom på att skriva om det här idag är att jag önskar av hela mitt hjärta, och alla andra kroppsdelar (haha), att jag var ekonomiskt oberoende. Tänk vilket liv man skulle ha! Resa som man ville, köpa vilka kameraprodukter man ville, köpa vilka kläder man ville, och slippa plugga och bara kunna träna! Först när man drömmer om det här blir man glad och tänker "tänk om det verkligen kommer hända" sen inser man att det inte kommer ske och då blir man bara deprimerad och tycker allt är värdelöst. En utav mina drömmar för tillfället är att få åka till USA. Någon gång i livet kommer jag väl förhoppningsvis att komma dit, men jag vill dit NU! Tyvärr verkar det inte ske...
Appropå drömmar och planer så pratade vi lite om det här idag på träningen. Joel (en utav mina bästa vänner, förövrigt Ungdomsfinnkampsvinnare på 300 m h i sommras) sa att han och hans kompis Johan planerar att åka till Australien och Nya Zeeland under sabbatsåret efter gymnasiet och fotografera och bara leva i någon månad. Iaf så frågade han om jag kände för att hänga med :D. Visserligen långt kvar till studenten och mycket pengar att samla ihop, men skulle det gå planenligt skulle det vara helt underbart! För att samla in pengar krävs sommarjobb, och har jag riktigt tur kan Joel eventuellt fixa det år mig och honom på Bollnäs Bagar'n i sommar, isf blir det till att jobba natt, vilket skulle vara helt perfekt.
För att följa önskedrömslinjen ytterligare lite så börjar jag märka att det mer och mer lutar åt journalistikhållet för mig efter gymnasiet. Tänk att först få jobb som journalist här i Bollnäs (sedan låter man drömmarna flyga iväg som vanligt) och sedan få jobb på t.ex Aftonbladet, vilket kan leda till frilansuppdrag i t.ex USA! Därav ska jag försöka få praktik på BollnäsNytt nästa år och en sista sak Joel erbjöd sig att försöka ordna var att jag kanske skulle kunna skriva artiklarna till hans frilandsbilder. Ett steg på väg till drömmen alltså. Även om jag inte vill drömma för mycket måste jag väl få drömma om ett steg i rätt riktning?
Hm, drömmar tål att tänkas på (haha)...

Slänger upp en radombild as usual (jag tror jag i fortsättningen kommer lägga upp miniatyrer i full upplösning, så ni ser bättre hur de verkligen ser ut om ni klickar på dem...förresten, är det någon som vet hur man änrar färg på "länk-ramarna" runt bilderna?),
// Bäcke


Insekt,

© Bäcke


Kommentarer
Postat av: Liene

sv: hehe, okej, iaf kul att jag kunde komma med en film du inte sett:)



Man kan säkert ändra ramarna runt bilder, jag brukar ta hjälp av deisgnadinblogg.se

2009-01-03 @ 21:34:39
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: Ja, säg det du :P

Jag vet faktist inte. jag tröttnade bara, haha :)

2009-01-03 @ 22:16:48
URL: http://malinworlin.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: okej, länkar då www.designadinblogg.blogg.se

2009-01-03 @ 23:01:29
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Lizelott

sv: Varsågod :)

2009-01-04 @ 09:46:57
URL: http://zoulfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0