Tung dag

Jag blir bara så deprimerad. Jag tränar och tränar, det känns bättre och bättre, under hösten kände jag att jag aldrig varit bättre, att jag gick en grym säsong till mötes. Tyvärr har jag hittills haft fel. Jag vet inte om jag helt enkelt inte är tillräckligt bra, om jag bara inte hittat formen än utan fortfarande är lite nertränad eller om det helt enkelt hänger på det psykiska, alltså att felet "sitter i huvudet".
Idag hade jag tävling - Bollnäs-Spelen i Höghammarhallen, Bollnäs. Första gren var 60 meter häck och jag sprang för första gången på 100.0 cm häckarna och det var även nya (senior-)avstånd.
Jag har bara tränat fyra stycken häckpass under hela vintern och hösten, varav två har varit på nya häckhöjden och avstånden. I torsdags tränade jag på nya häckhöjden och avstånden, vilket jag tror jag nämnde.
Hur som helst så fick jag en grym start, bland de bästa jag fått. Efter första häcken skymtade jag inte ens Martin Kallur och Henrik Brus i ögonvrån. I huvudet flög tanken "Wow, jag fixar ju verkligen den nya höjden och de nya avstånden! Det här kommer bli en grym tid och jag kommer vinna!". Tyvärr slog jag i andrahäcken kraftigt, jag tappade rytm och balans. Båda två kom om mig och jag låg 3:a. Fortsatte loppet i samma stil genom att slå i restrerande 3 häckar. Efter målgången kunde jag konstatera följande: Jag sprang 43/100 segare i det här loppet än vad jag sprang förra säsongen (dock med lägre häckar och kortare avstånd emellan dem) och fick den pinsamma tiden 9.03. Jag kunde också konstatera att jag hade ett stort mörklila blåmärke på foten/smalbenet.
Missnöjd med häckloppet alltså.
Trots att jag var lite småsjuk bestämde jag mig för att springa 60 m slätt också. Jag fick rätt bra start, kändes riktigt bra tekniskt - ändå blev sluttiden 7.60, vilket är tangerat pers, men ville en bra bit under 7.60 så jag är icke nöjd där heller.

Nää, nu har jag varit väldigt negativ i det här inlägget, men jag var tvungen att skriva av mig lite om hur jag känner det.
Nu ska jag lägga händelserna hittills den här säsongen bakom mig och bara fokusera framåt. Nästa söndag är en sjukt viktig dag då jag hoppar mot mycket kvalificerat motstånd i Sätra på Raka Spåret. Då kommer bl.a Yannick Tregaro att vara där och titta och filma!
Hoppas verkligen att det kan lossna lite då, sedan har jag 4 veckor på mig fram till IJSM i Göteborg...och DÅ! DÅ ska jag ge ALLT!

Btw, Team Hanna och Bollnäs vann körslaget! Woho! Bollnäs, Bollnäs, Bollnäs! <3

Ha en skön fortsättning på helgen, nu ska jag lira CS med polarna,
// Bäcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0