...

Känner för att skriva något djupt. Men vet inte riktigt om vad. Många tankar snurrar i huvudet, främst p.g.a skolan. Den känns jobbig nu. Motivation saknas och ångesten hopar sig allt mer. Känner mig verkligen splittrad. Å ena sidan känns det extremt vemodigt att ta studenten - att skiljas från alla, att vara tvungen att flytta, att vara tvungen att ta fullt ansvar, att vara tvungen fortsätta studera. Nu i förhand säger man att man självklart kommer hålla kontakten. Men eftersom jag lyckats tappa den med några av mina närmaste vänner från grundskoletiden så har jag inte allt för stora förhoppningar om att kunna behålla mina vänner på det plan jag vill denna gång heller. Vi har ett rätt skönt gäng i skolan nu, just skolan är helt okej, helt okej. Det är hemjobbet som är tungt - här kommer vi in på den stora fördelen med studenten och varför jag å andra sidan är sugen på att sluta skolan. Frihet! När man slutar jobbet slutar man för dagen, men är FRI! Å andra sidan känns det här ändå som den enda stora fördelen. Trodde aldrig jag skulle vara så här negativ angående studenten, men, men. Trots allt nästan ett helt läsår kvar, mycket plugg och - förhoppningsvis - även mycket roligt kvarstår. Jag tror jag ska försöka njuta av det här sista året så gott det går. Studenten ska bli grym!

Andra saker, som jag inte riktigt kan sätta fingret på, tynger mig även lite. Behöver någon att prata med nu tror jag. Bara ligga/sitta och prata, bara finnas liksom... Hm. Jo. Så äre.


Något annorlunda inlägg, men det var längesedan sen sist jag skrev ett mer normalt inlägg, så trots att detta var lite annorlunda var det ändå ett steg tillbaka till det normala.

Aja, ha det bra.

// Bäcke

Kommentarer
Postat av: Robin Björklin

För att pigga upp dig lite kan jag ju säga att studenten är kung! Självklart tappar man kontakten med många men so what det kommer alltid nya!

Så är det bara livet är fullt av förändringar man måste bara lära sig att tackla dom på rätt sätt!

Se det som att du får fler nya vänner istället för att förlora några!

2009-10-24 @ 22:42:12
Postat av: Bäcke

Tack Robin :)

2009-10-26 @ 23:32:09
URL: http://baecke.blogg.se/
Postat av: carro

Hejsan! =)



Du var med och tyckte till i debatten "när blev fest synonymt med liv?". Jag har väldigt spännande nyhetet att berätta till dig och alla andra som deltog! Inom de närmsta dagarna kommer Ni få reda på precis vad det rör sig om men jag kan redan nu avslöja att debatten blev mycket större än vad jag förväntade mig från början och detta är enbart tack vare Er fina läsare. Jag vill inte avslöja allt för mycket men jag kan säga såhär: Inom en snar framtid kommer inlägget jag skrev - och den fantastiska responsen jag fick av er, att uppmärksammas i media.



Att vi verkligen kan påverka mer än vad vi tror är något jag lärt mig av detta. Ensam är stark - men tillsammans är vi tusen gånger starkare!

2009-11-02 @ 21:55:34
URL: http://rosetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0