Citerad i en avhandling på Umeå Universitets hemsida




Om ni kommer ihåg så nämnde jag i våras att jag, via min blogg http://baecke.blogg.se, blivit utnämnd att reflektera över vissa frågor angående sexuell exponering.
Nu sökte jag på Umeå Universitets hemsida för att kolla om de skrivit klart sin avhandling och det visade sig att den publicerades förra veckan. Efter att kollat igenom avhandlingen lite snabbt hittade jag tre citat taget direkt från min egen skrift :)
Tyvärr anger de att det är en viss "Erik" respektive "Herman" som de tagit citatet av...


"Det finns väldigt många olika slags bloggar. Tyvärr är det "mode" att skriva "fjortisbloggarna" som jag nämnde ovan. Bortser vi från dem, som egentligen inte fyller någon egentlig funktion - förutom att det ibland kan vara lite underhållande att följa en annan männiksas liv (även om jag anser att det är bättre att fokusera på sitt eget) - så är andra bloggar, där ungdomar skriver sina åsikter och tankar om saker och ting en viktig källa där även vuxna kan få mycket lärorika idéer...om de bara lärde sig att lyssna på den yngre generationen vill säga. Fotobloggar har också ett budskap, här vill man, relativt offentligt, framhäva sin lite konstnärliga sida, som vanligtvis kan vara väldigt svår att upptäcka för omvärlden (jag tvivlar på att jag anses särskilt konstnärlig av dem som inte sett mina bilder)."
Av: "Erik"

"Är jag bara anonym när jag inte lägger ut bilder på mig själv och inte avslöjar mitt namn? Eller kan jag vara anonym trots att jag laddar upp bilder på mig själv, skriver om min vardag och avslöjar mycket ur mitt liv? Enligt mig är man aldrig riktigt offentlig på Internet. Även fast jag avslöjar mycket ur mitt liv, lägger upp bilder på mig själv och så vidare, kan ingen som inte känner mig personligen i verkliga livet känna mig, hur offentlig jag än är på Internet. Jag anser alltså att alla, mer eller mindre, är anonyma på Internet."
Av: "Herman"

"
Jag som kille klagar ju inte direkt om en tjej med bra utseende lägger upp lättklädda bilder på sig själv, samtidigt kan tjejer bli avundsjuka på personen och kommentera något i stil med "Hora" eller "Sluta tro att du är något". Ska jag dock dra en allmän slutsats anser jag att det är mer allmänt accepterat att en tjej exponerar sig själv än att en kille gör det. Oftast brukar de flesta killar och även många tjejer acceptera kvinnlig exponering medan speciellt killar ofta ogillar manlig exponering."
Av: "Erik"


Förövrigt är det första citatet de använde sig av taget från mig ;D
http://www.ungdomsstyrelsen.se/ad2/user_documents/Se_mig.pdf - kapitel 8.

Kommentarer
Postat av: zara

Trevlig blogg att läsa :)

2009-10-05 @ 15:57:55
URL: http://foreversucks.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: nja jag är mer intresserad av att fota sånt som inte finns. att komposera ihop saker själv :)

2009-10-06 @ 22:15:04
URL: http://matikiniz.blogg.se/
Postat av: sara

Jomen visst du! Bilderna kommer förmodligen in på nattklubbtranan.se i morgon eller på torsdag :)

2009-10-13 @ 08:19:42
URL: http://saraevelinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0