Sista kraftansträningen

Inte mycket kvar innan lovet nu! Ska göra en sista kraftansträning nu i kväll. Morgondagen innebär kemiprov och inlämning av min English rewrite om northern light (vi får ej betyg första inlämningen, vi får rätta felen och skriva om först...).
I dag hade vi en lång föreläsning om uthållighet mm. Lite långdraget, men det är ändå viktigt med dessa föreläsningar, tycker jag.

I måndags hade vi idrottsgymnasietester, jag är hyfsat nöjd med resultaten:

60 m: 7.41 - väldigt missnöjd
Brutalbänk: 29 - väldigt missnöjd
Spänsthopp: 55 cm - väldigt nöjd!
Chins: 20 - nöjd!
Benböj: 120 kg = 1600 w, 140 kg = 900 w - nöjd med watten på 120 kg och att jag klarade 140 kg, jag gick dock ner för snabbt och tappade kraft.
Rörlighet: Godkänd/19+ cm i "Sit 'n' reach" - helt okej.
Cooper 12 min: 2850 m typ - chillade (efter direktiv av min tränare), med tanke på att jag knappt kände av det är jag nöjd.


Nu ska jag ta å läsa igenom engelskan lite och fixa de sista felen, sedan ska jag nöta, nöta, nöta kemi, sen avslutas dagen säkert med en film.

Ha det bra,
// Bäcke


Kommentarer
Postat av: Eva Svedmark

Hej

Jag jobbar som forskare på Umeå universitet och studerar unga människors egna uppfattningar till att lämna ut på internet. Det är ett aktuellt och mycket intressant område som samhället behöver mer kunskap om och förståelse för. Mina studier bygger på att ett antal ungdomar vill skriva lite egna funderingar kring ett antal teman vi valt. Det är ganska fritt alltså att skriva om det som känns angeläget för just dig inom dessa teman (ett tema är exempelvis anonymitet).



Din blogg är vald för att det du skriver känns ärligt och verklighetsnära samt att du verkar ha lätt att uttrycka dig i skrift.



Hör av dig om du känner att du vill delta i studien.



Med vänlig hälsning

Eva Svedmark

2009-04-09 @ 10:57:30
Postat av: Bäcke

Spännande! Kul att du/ni tycker jag skriver bra och att ni valt min blogg!



Jag vet inte riktigt om jag vill delta, men skulle man kunna få reda på ämnena före man bestämmer sig? :)



Skriv ner lite mer information så ska jag bestäma mig!



// http://baecke.blogg.se

2009-04-10 @ 13:15:19
URL: http://baecke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0